skrivutmaning

En författarblogg om att skriva. Tips och trix blandat med drömmar om att bli författare. Ni får vara med när jag kämpar med att skriva min första bok.

Kapitel 1

Publicerad 2014-02-21 01:35:28 i Författardrömmar,

Nu har jag skrivit färdigt kapitel 1! Det känns jättebra att ha kommit igång på riktigt med en bra start. Jag vet att första kapitlet kommer behövas putsas extra mycket på eftersom det är så viktigt att ens bok börjar spännande och fängslar läsaren. Första kapitlet sätter även tonen för hela berättelsen så det är mycket press på de första sidorna. 

Första bocken kan göras i skrivplanen. Kapitel 1 check! Det känns bra att ha kommit förbi det fösta steget och jag är nöjd med början jag har skrivit. Som en första version så sitter storyn bra och huvudkaraktären tycker jag att jag lyckas presentera bra. Får se om jag är lika nöjd när jag läser igenom det nästa gång.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lovisa

Jag drömmer om att bli författare och i denna blogg kan ni läsa om hur jag går tillväga och kämpar för att nå mitt mål

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela