skrivutmaning

En författarblogg om att skriva. Tips och trix blandat med drömmar om att bli författare. Ni får vara med när jag kämpar med att skriva min första bok.

Analogt vs. digitalt

Publicerad 2014-01-30 17:56:08 i Författardrömmar,

Hur gör ni när ni skriver? Är det gammalt hederligt papper och penna som gäller? Eller låter ni fingrarna smattra på tangentbordet? När jag skriver min första version skriver jag nästan alltid i ett block. Det är något visst med att sitta med pennan i handen och låta tankarna flöda ner på pappret. Då blir jag som mest kreativ och meningarna kommer naturligt. När jag skriver på datorn känner jag mig blockerad på något sätt. Det är ju alltid skrämmande att ha ett vitt blankt dokument på skärmen. 
 

Sen skriver jag däremot andraversipnen på datorn. Då får jag skriva igenom texten en gång till innan jag börjar göra stora ändringar och redigerar texten. Så brukar jag oftast jobba. Allt handlar nog om vanor men det gäller att hitta sin metod så man är bekväm i sitt skapande. Fördelen med analogt tycker jag är att man är mer flexibel och mobil med block och penna. Man kan skriva när man vill och var man vill. Mina favoritställen är i bilen, på tåg och i sängen. I solstolen är inte helt fel heller. Mer om det i nästa inlägg.. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lovisa

Jag drömmer om att bli författare och i denna blogg kan ni läsa om hur jag går tillväga och kämpar för att nå mitt mål

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela