skrivutmaning

En författarblogg om att skriva. Tips och trix blandat med drömmar om att bli författare. Ni får vara med när jag kämpar med att skriva min första bok.

Kroppsspråk

Publicerad 2014-01-11 12:49:00 i Tips och Trix,

 
Jag hittade den här utförliga bilden som beskriver hur vi människor uttrycker våra känslor genom kroppsspråket. 
 
 
 
Kan vara användbart i sina texter om man vill visa hur karaktärerna känner och beter sig mot andra utan att vara övertydlig och skriva ut med ord exakt vad karaktären känner. Det kan göra karaktärerna mer mänskliga. Extra användbart är det om man gör illustrationer till sin text. Tyvärr är jag inte tillräckligt bra på att rita, jag håller mig till att skriva. Jag ska försöka låta mina karaktärer tala mer med kroppen från och med nu. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lovisa

Jag drömmer om att bli författare och i denna blogg kan ni läsa om hur jag går tillväga och kämpar för att nå mitt mål

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela