skrivutmaning

En författarblogg om att skriva. Tips och trix blandat med drömmar om att bli författare. Ni får vara med när jag kämpar med att skriva min första bok.

Utläst

Publicerad 2014-01-05 21:38:00 i Bokälskare,

Ni vet den där känslan när det bara är några kapitel kvar i boken och man bara vill läsa klart för det är så spännande. Den fantastiska drivkraften hade jag idag då jag läste ut Divergent av Veronica Roth. Riktigt spännande. Kommer dyka upp recention av boken snart under denna nya kategorin bokälskare. För jag är en riktig bokslukare speciellt av ungdomsromaner. Så jag tänkte skriva lite vad jag tycker om böckerna jag läst och ge er boktips. Bokälskar kategorin kommer fyllas på så småning om.  
 
Samtidig som det är härligt att läsa ut en bok så kan också en tomhetskänsla infinna sig. Karaktärer som blivit ens vänner måste man säga adjö till och världben man besökt varje kväll ska man inte längre åka till. (läser oftast innan jag ska sova). Det kan vara lite sorligt men då får man tänka på alla nya karaktärer man kan få lära känna och nya äventyr att att utforska så det är bara att ta upp nästa bok och börja läsa. Det är precis vad jag ska göra nu.

Om

Min profilbild

Lovisa

Jag drömmer om att bli författare och i denna blogg kan ni läsa om hur jag går tillväga och kämpar för att nå mitt mål

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela