skrivutmaning

En författarblogg om att skriva. Tips och trix blandat med drömmar om att bli författare. Ni får vara med när jag kämpar med att skriva min första bok.

Caféskrivning

Publicerad 2014-03-17 10:04:00 i Författardrömmar,

Idag passade jag på att ge mig själv lite extra skrivtid. Jag var fast i stan i väntan på att jag skulle träna om någon timma eller så. Det var inte någon idé att åka hem emellan jobb och träning så då ville jag uttnyttja tiden på bästa sätt. Genom att skriva.
 
 
Det kändes lite hippstrigt att sitta på café att skriva. För det är väl så alla med författardrömmar gör? Jag hade ju iafallafall inte min Mac book att skriva på utan bara block och penna. Inte fullt så utmärkande. Det var mysig att sitta där och skriva när folk paserade på gatan utan för i kylan. Medan jag satt inne i värmen och njöt av en chokladcheesecake och fick några sidor skrivna.
Det här ska jag nog göra om även om jag trivs bäst att skriva hemma i lugn och ro. Då slipper man höra stockholmskvinnor med 40årskris prata om plastikkirurgi och åldersrrynkor. Det var lite distraherande och irriterande.  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lovisa

Jag drömmer om att bli författare och i denna blogg kan ni läsa om hur jag går tillväga och kämpar för att nå mitt mål

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela